zsuzsimayer 2010.02.03. 12:36

03.02.2010

Kedves családom, barátaim (és egyéb állatfajták) plusz mindenki akit érdekel.

Hugom ötlete nyomán csatlakoztam a világhálóra és elhatároztam, hogy megosztom néha unalmas, néha izgalmas svájci életem mindennapjait veletek.

Nem ígérem, hogy minden egyes nap frissítem a blogomat, de azért nagy vonalakban majd végigkövethetitek itt jelenlegi életem főbb történéseit.

Tehát, amit munkámról tudni érdemes:

St Moritzban a Carlton hotelben (www.carlton-stmoritz.ch) vagyok gouvernante.

Ez nagyon jól hangzik, de hogy mit jelent valójában?

Én vagyok felelős a szobák tisztaságáért.

Én felügyelem a takarítók munkáját.

3 kategória van:

- Restant = azok a szobák, amikben vendégek tartózkodnak

itt mindennap cserélni kell a virágokat a gyümölcsöket, fel kell tölteni a minibárokat, ellenőrizni kell, hogy minden lámpa működik-e, hogy van-e tv műsor stb.

- Départ = azok a szobák, ahonnan elmennek a vendégek

ezeket a takarítás után nagyon alaposan le kell ellenőrizni, ha nagyobb baj van (folt a szőnyegen, bútoron, átható dohányszag) ezeket orvosolni kell.

- Arrivé = azok a szobák, amikbe vendégek érkeznek

és ezek a legfontosabbak

itt mindennek 100%-osnak kell lennie.

ezeknek a szobáknak az ellenőrzése teszi ki a legtöbb időt, olykor fél, háromnegyed óra

be kell tenni a szobába gyümölcsöt, csoki tálat (különböző kategóriák vannak, nem minden vendég érdemel csokitálat), virágokat, néha ajándékokat is, vagy most a Gourmet fesztivál idején promóciós anyagokat, promóciós ajándékokat

Szóval ezek a legfőbb feladataim, gyakorlatilag egész nap egy száraz és egy nedves ronggyal, egy kosár gyümölccsel a karomon és egy mappával rohangálok az emeletek között. A gyakorlati takarításban ugyan nem veszek részt, de persze nem minden szobalány dolgozik egyformán, van akit jobban le kell ellenőrizni, van akinél majdnem minden tökéletes.

De egyet elárulhatok, olyan, hogy 100%ig tiszta szoba nem létezik, mindig lehet találni valamit, amibe bele lehet kötni.

A főnökeim jó fejek.

A főf főnököm egy német csaj, nagyon nyugis, még sosem láttam kijönni a sodrából, még a karácsonyi szezon alatt sem, amikor pedig dugig voltunk vendégekkel és mindegyik életcéljául tűzte ki, hogy minket bosszantson.

Az alfőnököm egy olasz svájci nő, aki szintén nagyon jó fej, úgy beszél németül, mintha olaszul beszélne, nagyon vidám és irtó sokat beszél

A takarítók nagyon kedvesek, főleg portugálok, így van némi kommunikációs probléma köztünk, mivel ők csak olaszul beszélnek, én meg úgy pont nem...de megoldjuk, néha egy kis activity is belefér, legalább feldobjuk egymás napját :)

Azért már elég sokat tanultam olaszul, például az emeletek meg a szobaszámok miatt tökéletesen tudom a sorszámokat egytől hétig és a számokat 10 és 76 között...többet nem

Tudom, hogy finito azt jelenti kész, a doppo azt jelenti azonnal, cambiare azt jelenti cserélni ( sok hülye, utálom amikor szobát cserélnek, miért nem jó nekik az amit kaptak?), partira azt jelenti elment/elmegy (de hogy milyen nemben, vagy időben arról fogalmam sincs) io arrivo subito (elméletileg azt jelenti, hogy rögtön érkezem, gyakorlatilag....hát istenem a latin vér), l'aspirare azt jelenti porszívózni, mangare azt jelenti enni és így tovább és így tovább

Szerintem a legszükségesebbeket tudom, mindenesetre megértjük egymást :)

St Moritzról csak annyit, hogy gyönyörű, általában tűz a nap, akkor is amikor Svájc többi része vastag felhőrétegbe burkolózik. De gyakorlatilag egy kis falu, egy kicsi falu a svájci hegyek között 1856 méter magasan, ahol 1 darab élelmiszerbolt van, viszont Gucci, Versace, Bulgari, Prada, Chanel minden mennyiségben...hát nem visznek kísértésbe

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletsvajcban.blog.hu/api/trackback/id/tr141725179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szgyorgyi 2010.02.14. 18:30:32

Szia Zsuzsi! Ismét nagyon jól szórakoztam a bejegyzéseden :) Azért érdekes lehet egy ilyen nagy hotelben dolgozni, ahol elég sok fura figura megfordul. Várom a további fejleményeket, puszi, Györgyi

kunsaca 2011.01.27. 10:29:41

Kedves Zsuzsi!

Engem a munkavállalás érdekelne,takarítoi is.Portugálul ugyan nem beszélek, de ha gondolod magyarul, görögül, angolul, és keveset németül, vagy olaszul, válassz!:)(Itthon dolgoztam, szállodában mint szobalány, nem volt gondom.)
Válaszodat előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása